Etiketter

söndag 18 oktober 2015

Förväntningar

Jag är helt övertygad om att detta kommer vara det bästa jag kommer göra i mitt liv.
Alla jag läst om som har varit och volontärjobbat någonstans i världen har verkligen rekommenderat alla att göra något liknande och jag tror verkligen att jag kommer göra det samma efter min resa.

Jag tror att det kommer vara väldigt mycket blandade känslor i början. För det första kommer jag vara sjukt nervös för allt jag kommer vara med om och för resan.
Många jag pratat med som har varit i Ghana eller bott där har sagt att det kommer bli tufft i början och att det är stor skillnad jämfört med att leva här, samt annan kultur. Jag ska inte säga att allt kommer gå problemfritt, men jag känner mig ändå ganska lugn för att har har läst på så mycket, och för att jag är öppensinnad mot andra människor och kulturer och tycker att det är intressant.


Förhoppningsvis kommer jag lära känna mig själv mycket bättre under denna resan också. Jag kommer ställas för prövningar som jag aldrig gjort innan och förmodligen se och uppleva saker jag aldrig gjort innan. Men det är det jag ser fram emot så mycket.

Det jag tror kommer bli tufft är att få se hur fattigt många lever, barn som är hemlösa och utan föräldrar. Jag tror jag kommer känna mig otillräcklig och förbannad på hur världen kan vara så orättvis och för att man inte kan hjälpa alla och för att det inte är ännu fler som hjäper till. Men det är också viktigt att komma ihåg att jag kan inte hjälpa alla, och det jag kommer göra där nere faktiskt hjälper många. Så jag får väl gå tillbaka och läsa detta när jag är där nere om allt känns hopplöst.

Jag längtar iallafall. Även om det kommer vara jobbigt vissa stunder, och jag kommer sakna ihjäl mig efter vissa här hemma så kommer det vara så värt det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar